Co oznaczają poszczególne statusy faktur i kiedy się zmieniają?

„Zgłoszona” - faktura została wprowadzona do systemu,

„Finansowana” - faktura została sfinansowana, a środki podstawione do wypłaty na konto klienta. W celu weryfikacji kwoty wypłaconej przejdź do zakładki „Wypłaty”,

„Weryfikowana” - faktura oczekuje na potwierdzenie wierzytelności przez kontrahenta,

„Zamknięta”- oznacza, że faktura została opłacona w całości przez kontrahenta,

„Spłacona zaliczka” - środki na spłatę faktury zostały pobrane z wypłat kierowanych do klienta lub klient sam dokonał spłaty faktury. W celu weryfikacji potrąceń należy przejść na szczegóły faktury (klikając na numer faktury).

WAŻNE! Należy sprawdzić saldo dłużnika. Jeśli jest inne niż „0” w stosunku do kontrahenta będą podejmowane standardowe kroki windykacyjne.

„Odrzucona” - faktura nie spełnia warunków biznesowych, aby ją finansować. Powodem może być choćby błędnie wprowadzona data wystawienia faktury lub za długi okres płatności. W celu weryfikacji powodu odrzucenia należy przejść do szczegółów faktury. Aby to zrobić wystarczy kliknąć na jej numer.

„Anulowana” - faktura została wprowadzona do systemu błędnie lub faktura o takim numerze już istnieje.

„W tolerowanym opóźnieniu” - termin płatności faktury już minął i Faktoria nie odnotowała wpłaty na rachunku cesji od kontrahenta za tą fakturę. W tym statusie faktura będzie się znajdować przez 30 dni, a kontrahent może otrzymać pismo informujące o braku płatności.

„W monitoringu” - minęło minimum 30 dni od terminu płatności wskazanego na fakturze, a kontrahent nie dokonał płatności na rachunek cesji. W tym przypadku do kontrahenta zostanie wysłane wezwanie do zapłaty. Jeśli mimo podejmowanych czynności kontrahent nadal nie dokona płatności w wyznaczonym terminie może zostać wpisany do Krajowego Rejestru Długów.

„W przedłużonym tolerowanym opóźnieniu” - oznacza, że na wniosek klienta i za zgodą Faktorii na fakturze został przedłużony okres tolerowanego opóźnienia o dodatkowe 30 dni.

WAŻNE! Przedłużenie tolerowanego opóźnienia nie zwalnia kontrahenta z obowiązku dokonania zapłaty za daną wierzytelność. Dodatkowo wobec kontrahenta podejmowane są standardowe czynności windykacyjne.

„Spłacana w ratach” - płatność dla klienta rozłożona na wpłaty miesięczne zgodnie z harmonogramem. Zgodnie z regulaminem, zwrot zaliczki może zostać rozłożony na 3, 6, 9 lub 12 miesięcy. W celu rozłożenia faktury na raty należy skontaktować się z opiekunem.

WAŻNE! Rozłożenie płatności na raty nie zwalnia kontrahenta z obowiązku dokonania zapłaty za daną wierzytelność. Dodatkowo wobec kontrahenta podejmowane są standardowe czynności windykacyjne.

"Administrowana"- faktura zgłoszona z przeznaczeniem do administracji. W przypadku braku spłaty przez kontrahenta do terminu płatności faktury wobec kontrahenta podejmowane są standardowe czynności windykacyjne.

WAŻNE! w każdej chwili można zmienić przeznaczenie faktury, zmieniając jej status z <Faktura do administracji> na <Faktura do finansowania>.

"W dodatkowym okresie finansowania"- termin spłaty faktury został wydłużony dla klient o 60 dni od terminu płatności.

fak