1. Centrum Pomocy Faktoria
  2. Kontrahent (finansowanie sprzedaży)

Co jeśli Kontrahent spóźni się z płatnością tylko kilka dni?

Po upływie terminu płatności faktury rozpoczyna się dodatkowy 30-dniowy okres tolerowanego opóźnienia, za który naliczana jest prowizja określona w cenniku. Jeśli zatem opóźnienie Kontrahenta wynosi tylko kilka dni, Faktoria nalicza w tym czasie opłatę za Tolerowane Opóźnienie. Dokładnie za tyle dni, ile spóźnił się Kontrahent.

Jeśli opóźnienie wyniesienie powyżej 30 dni od terminu płatności, faktura przechodzi w okres monitoringu i będzie się w nim znajdować dopóki wypłacona zaliczka nie zostanie spłacona. Dodatkowo naliczane są opłaty zgodnie z cennikiem za kwotę wymagalną.

WAŻNE! Jeśli faktura znajduje się w okresie monitoringu można skorzystać z opcji przedłużonego tolerowanego opóźnienia lub wypłaconą zaliczkę rozłożyć na raty. W obu przypadkach wniosek należy złożyć pisemnie wysyłając go na adres kontakt@faktoria.pl. Co w przypadku nieskorzystania z jednej z wyżej wymienionych opcji bądź braku zwrotu wypłaconego finansowania? Wówczas powinieneś zwrócić wypłaconą zaliczkę lub niezwłocznie zgłosić nową fakturę do finansowania a wtedy Faktoria przy realizacji wypłaty będzie w pierwszej kolejności dokonywać potrącenia na spłatę faktury w monitoringu. 

Pamiętaj, że masz możliwość skorzystania z oferty faktoringu sprzedażowego z usługą przejęcia ryzyka. Jeśli wybrałeś tę opcję, ryzyko niewypłacalności Twojego Kontrahenta przejmuje Faktoria i nie musisz nam zwracać wypłaconej zaliczki, nawet jeśli Twój Odbiorca nie zapłacił w terminie. W jaki sposób mogę zawnioskować o przejęcie ryzyka